![](https://karandash.ua/storage/app/uploads/public/609/afa/72c/609afa72c0e74202200780.jpeg)
Процедура вступу до закордонного університету вимагає ретельної підготовки: перекладу диплома, оформлення візи, надання транскрипта, мотиваційного есе, результатів мовних тестів, рекомендаційних листів, портфоліо для творчих спеціальностей і так далі. Для зарахування на навчання за кордоном обов'язково потрібне академічне резюме.
Що таке академічне резюме і для чого воно необхідне
Академічне резюме — це спеціальний документ, який містить інформацію про освітній і професійний досвід студента. Головне завдання резюме в інститут — коротко, тезово описати етапи розвитку абітурієнта, що характеризують його з кращого боку для успішного вступу до обраного вишу на бажаний профіль. Обсяг цього документа не повинен бути більше 1-2 сторінок, навіть якщо аплікантові здається, що він міг би вмістити результати свого навчання і роботи в цілу статтю.
Що варто вказати в резюме для університета:
- Основна і додаткова освіта;
- Список наукових робіт, дослідницький досвід;
- Участь в міжнародних конференціях та інших заходах;
- Членство в різних студентських клубах, організаціях;
- Наявність нагород і заохочень;
- Досвід роботи;
- Додаткові навички (наявність водійських прав, володіння іноземними мовами, мовами програмування, комп'ютерними програмами);
- Волонтерська, позакласна активність.
Читайте також: Список тестів для вступу до Америки
![](https://karandash.ua/storage/app/media/uploaded-files/pexels-photo-6002000_20210512102756.jpeg)
![](https://karandash.ua/storage/app/media/uploaded-files/pexels-photo-3807755_20210512102756.jpeg)
![](https://karandash.ua/storage/app/media/uploaded-files/pexels-photo-1438084_20210512102757.jpeg)
Характерні особливості резюме:
- Основний акцент, на відміну від професійного резюме, ставиться на навчальних досягненнях кандидата. Це біографічне зведення повинно підкреслити ті якості майбутнього магістра або аспіранта, які високо оцінять члени приймальної комісії університету;
- Резюме для абітурієнта повинно мати чітку структуру і складатися з конкретних розділів (освіта, робота, позакласна активність та інше);
- Інформація в документі повинна подаватися в хронологічному порядку (від нинішніх етапів до минулих);
- У заголовку не треба писати слова «CV» або «Resume». Перше, що повинно бути написано — ім'я та прізвище апліканта, його контактні дані;
- Опис навичок повинен бути викладений в тезовому форматі, без нічого зайвого;
- Обсяг резюме при вступі до ВНЗ — 1-2 сторінки;
- У документі не повинно бути особистих даних (сімейний стан, національність, стать) і фотографії. У сучасному академічному світі зазначені пункти свідчать про консервативність абітурієнта.
Читайте також: "Пропущенний рік" або навіщо потрібний GAP year перед університетом?
Приклади академічних резюме
Пропонуємо вашій увазі зразки резюме для вступу до вишу. Ознайомившись з прикладами, вам буде простіше розібратися в тому, як писати резюме в університет.
Приклад резюме на 1 сторінку:
Приклад резюме на 2 сторінки:
З чого починати академічне резюме і якою має бути його структура
Перше, що вказується в резюме для університету — ваше ім'я і контактні дані. Якщо в пострадянському просторі прийнято озаглавлювати документ його ж назвою (Заява, Резюме, Пояснювальна), то в західних країнах тип документа зрозумілий за його форматом. Після імені та прізвища апліканта в резюме слід написати контакти: адреса електронної пошти, номер телефону, домашню адресу.
Також абітурієнт може додати посилання на свої сторінки в соціальних мережах або персональний сайт. Навіть якщо ви не плануєте демонструвати свій акаунт у соціальних мережах, важливо бути готовим до того, що члени приймальної комісії зазвичай звертають увагу на активність потенційних студентів в Інтернеті. Тому перед відправкою резюме до виша приведіть в порядок свої профілі в Facebook, Twitter або LinkedIn і видаліть компрометуючі пости і фотографії, якщо вони є.
Як вже було написано раніше, в академічне резюме не варто включати звичні для професійного резюме вік, національність, стать, фото та інші особисті дані, які нічого не говорять про вашу компетентність в бажаній освітній сфері.
Читайте також: Найбільш затребувані професії в 2021 році
Резюме для аспірантури, магістратури та інших навчальних програм складається з таких частин:
Освіта. Після особистої інформації необхідно розповісти про вашу освіту. Тут у зворотному хронологічному порядку зазначаються вивчені програми й отримані наукові ступені та дипломи. Якщо абітурієнт завершив навчання на магістратурі, в цьому розділі резюме варто вказати ім'я наукового керівника і тему дисертації. Також в цьому пункті потрібно написати про середню оцінку диплома і підкреслити, що інститут закінчено з відзнакою (якщо це так). Сюди ж варто включити список наявних оффлайн і онлайн-курсів і сертифікатів. Важливо, щоб ці курси були пов'язані зі спеціальністю, на яку вступає абітурієнт.
Дослідницька діяльність. Для резюме в аспірантуру вкрай важливий дослідницький досвід. Якщо аплікант працював молодшим або старшим науковим співробітником, асистентом і помічником на кафедрі, проходив практику в лабораторії та інше — це величезний бонус для студента, і це обов'язково варто відобразити в резюме. Крім перерахування займаних посад вкажіть навички, які ви здобули в ході роботи: лабораторні випробування, аналізи і вимірювання, статистичний аналіз, архівні дослідження, робота з ПО і так далі.
Наукові статті та презентації. Якщо у вас є публікації в наукових журналах, це стане вашою конкурентною перевагою. Інформацію про статті і доповіді на конференціях слід подавати в форматі виносок: автор, назва публікації, видання, рік. Якщо наукових публікацій в абітурієнта немає, в цей пункт можна помістити виступи на наукових семінарах та інших освітніх заходах.
![](https://karandash.ua/storage/app/media/uploaded-files/pexels-photo-5553935_20210512103251.jpeg)
![](https://karandash.ua/storage/app/media/uploaded-files/pexels-photo-5076517_20210512103251.jpeg)
![](https://karandash.ua/storage/app/media/uploaded-files/pexels-photo-3184328_20210512103251.jpeg)
Нагороди та досягнення. Різноманітні нагороди, особливо академічні (стипендії, гранти на навчання), високо цінуються при прийомі до університету. Різні грамоти, дипломи та інші нагороди в різних областях, будь то наука, спорт або творчість, свідчать про абітурієнта з великим потенціалом.
Професійний досвід. Так само, як і в розділі про освіту, потрібно описувати місця роботи і посади від новішого до більш раннього. На післядипломні програми охочіше приймають заявників з досвідом роботи. Якщо у вас ніколи не було офіційного працевлаштування, вкажіть у цій секції резюме пройдені стажування і практики.
Акцентуйте увагу на тих робочих позиціях, які мають пряме відношення до університетського профілю, на який ви претендуєте. Про досвід роботи з іншої спеціалізації пишіть коротко або не згадуйте його взагалі. Однак, якщо на займаній посаді в будь-якій сфері ви застосовували управлінські, технічні та інші цінні навички, обов'язково опишіть цей досвід. Загалом, в цій частині резюме варто вказати такі дані: посада, місце і дати роботи та короткий опис обов'язків.
Позаурочна діяльність. Активність за межами навчання і роботи часто розвиває навички, які високо цінуються при зарахуванні на магістратуру чи докторантуру. Наприклад, волонтерство, робота в студраді, організація заходів, участь в лекціях і різних зустрічах свідчить про ваші лідерські якості, вміння працювати в режимі багатозадачності, навички тайм-менеджменту і так далі. Ця частина резюме особливо актуальна для тих студентів, які збираються навчатися на гуманітарних і бізнес-спеціальностях. В цілому, позакадемічна активність говорить про те, що людина прагне розвиватися в різних напрямках і грамотно розподіляє свій час.
Знання іноземних мов. Якщо ви відмінно володієте англійською та іншими іноземними мовами, варто винести цю інформацію в окремий розділ. Вказуйте ті мови, які ви знаєте як мінімум на рівні B2 (Upper-Intermediate). Якщо ж ви просто розумієте мову і можете сказати нею пару фраз, не пишіть про це. У цьому документі абітурієнт демонструє тільки ті знання і вміння, які можуть виявитися корисними в навчанні за обраною спеціальністю.
![](https://karandash.ua/storage/app/media/uploaded-files/pexels-photo-5915206_20210512103952.jpeg)
![](https://karandash.ua/storage/app/media/uploaded-files/pexels-photo-935756_20210512103952.jpeg)
![](https://karandash.ua/storage/app/media/uploaded-files/pexels-photo-851213_20210512104007.jpeg)
Інші вміння та навички. Тут абітурієнт може перерахувати ті навички, які не згадувалися в попередніх пунктах резюме. Буде величезним плюсом, якщо зазначені вміння цінуються при прийомі на обрану програму. Сюди можна включити розуміння мов програмування, вміння працювати з вузькопрофільними програмами, досвід викладання і багато іншого.
Рекомендації. В останньому пункті резюме вказуються імена та контакти професорів та інших авторитетних людей, які можуть порекомендувати абітурієнта як гідного претендента на вступ у конкретний виш. Рекомендації з характеристикою навичок, особистих якостей і переваг апліканта можуть бути включені в набір документів, а також — надаватися за запитом.
Залежно від обраної навчальної програми та досвіду абітурієнта в резюме також можна включати деякі додаткові розділи. Це може бути викладацький досвід, сертифікати, матеріали в ЗМІ, виступи в ролі експерта, міжнародний досвід та інше.
Як зробити резюме більш привабливим (фішки, нюанси, особливості)
Складаючи резюме в виш потрібно усвідомлювати, що ваше CV буде одним з десятків інших. Як оформити резюме в університет, щоб воно виглядало гідно і конкурентно?
По-перше, уважно прочитайте вимоги до написання резюме на сайті обраного ВНЗ. Часто навчальні заклади пропонують власні бланки для заповнення CV, просять внести інформацію в онлайн-форму на сайті або встановлюють обмеження за кількістю знаків.
Якщо ж резюме можна складати в довільній формі, зверніть увагу на шаблони в Google-Документах, Microsoft Word, на спеціалізованих сайтах для створення CV. Для вибору найбільш виграшного шаблону абітурієнти можуть ввести в пошукову систему фразу «CV template» або ж створити власний дизайн в будь-якій зручній програмі.
Оформляючи академічне резюме, робіть його читабельним, легким для сприйняття і з чіткою структурою. Слідкуйте за тим, щоб текст не дратував очі, уникайте розмаїття кольорів і шрифтів, в одному документі їх не повинно бути більше трьох. Всі розділи резюме повинні бути відформатовані в одному стилі, а перед заголовками доречно залишати порожній рядок для кращої орієнтації в тексті. Заголовки нових секцій резюме виділяйте жирним шрифтом.
Враховуйте також, що візуально сторінки резюме повинні виглядати заповненими, без порожнього простору. Для цього можна розділити текст на колонки або створити таблицю з прозорими рамками.
В академічне резюме також можна вставляти посилання. Це можуть бути посилання на наукові публікації і згадки в ЗМІ, на сторінки курсів або літніх шкіл, які відвідав абітурієнт.
Перед відправкою в університет обов'язково кілька разів перечитайте резюме і дайте подивитися друзям, однокурсникам або колегам, думці яких довіряєте. Перевірте орфографію тексту, щоб не допустити дурних помилок. Зберігайте CV в популярних форматах, наприклад у форматі PDF, в якому не зміняться і не зникнуть шрифти і стилі документа.
Типові помилки в написанні академічного резюме
- Слово «CV» або «Resume» в заголовку документа замість імені абітурієнта;
- Включення особистої інформації (вік, стать і т.д.);
- Граматичні помилки, стилістична невідповідність тексту;
- Розмитий опис навчального і робочого досвіду замість конкретної, чіткої інформації;
- Неестетично оформлене резюме з великою кількістю кольорів, шрифтів і виділень;
- Перерахування особистих якостей (комунікабельність, стресостійкість) замість професійних навичок (знання іноземних мов, спеціалізованих програм);
- Згадка шкільного атестата і грамот, отриманих в період здобуття середньої освіти, під час вступу на магістратуру і докторантуру.
Що саме доречно включити в ваше резюме, вирішувати тільки вам. Головне — переконатися в тому, що зазначена інформація відповідає освітній програмі, на яку ви збираєтеся вступати. Важливо також уникати прогалин в розділах Освіта і Досвід роботи. Якщо у вас пропущений, наприклад, рік у навчанні, варто пояснити, чим ви були зайняті в цей час, в інших частинах CV або в мотиваційному листі.
Обов'язково ознайомтеся з вимогами університету до складання резюме, перевіряйте текст на наявність помилок і оформляйте документ структуровано і стримано, використовуйте шаблони для CV. Найчастіше резюме в закордонний університет складається англійською мовою, тому поставтеся до написання серйозно. Якщо ви не володієте англійською на високому рівні, попросіть про допомогу в написанні й редагуванні тексту компетентних фахівців. Окрему увагу варто приділити назві вашої спеціальності, навчальної програми та іншим специфічним термінам.
Експерти агентства Karandash спеціалізуються на вищій освіті за кордоном і з радістю допоможуть вам у всіх аспектах вступу за кордон. Якщо у вас є питання з приводу складання академічного резюме, написання мотиваційного листа, подачі документів до іноземного університету і так далі, звертайтеся до наших консультантів.
Лишити запит